Pullusmerking på Roverud og Kolemoen 06.-07.06.2019

Ved et nytt besøk på Roverud merket jeg et blåmeiskull med ni unger i en kasse på tunbjørka hjemme hos mine foreldere. Jeg tok også en tur til turområdet på Kolemoen utenfor Roverud, hvor jeg så det hadde blitt hengt opp mange nye småfuglkasser. Dessverre er de fleste av disse laget på en måte som gjør at de ikke lett lar seg åpne, men jeg fikk likevel sjekket en del kasser som hadde mulighet til å åpnes ved at frontveggen vippes opp.

Noen meiseunger var godt merkeklare, og jeg merket to kjøttmeiskull og ett blåmeiskull, alle med ni unger. Ingen svarthvit fluesnapperkull var merkeklare, men jeg merket to hunner som jeg plukket av reiret.

Ringmerket (38 individer, 3 arter):
svarthvit fluesnapper 2, blåmeis 18 pullus, kjøttmeis 18 pullus

Blåmeis

Kjøttmeis


Nye, fine meisekasser på Kolemoen